Partners till Ongoing: Möjligheter till samarbete och tillväxt

Utforska våra partnerprogram

Utforska våra partnerprogram


Technology Partner – Komplementerar Ongoing WMS med en annan mjukvara

Developer Partner – Skräddarsydd utveckling till Ongoings kunder

Logistics & Project Management – Hjälper Ongoings kunder att hantera sina implementationsprojekt

IT Hardware Partner – Hjälper Ongoings kunder att hitta lämplig IT-hårdvara

Referral Partner – Tjänar provision genom att referrera kunder till Ongoing

Partnerloggor till Ongoing

Technology Partners

Våra technology partners är mjukvaruföretag med produkter som kompletterar Ongoing WMS. Anslutningar till mjukvaruprodukter finns tillgängliga: byggda av Ongoing via ett externt API, byggda av externa företag som använder Ongoings API, eller av tredjepart som erbjuder integrationer till mjukvara som en tjänst.

  • Ongoing WMS tillsammans med våra teknikpartners produkter utgör ett komplett erbjudande.
  • Ongoing har ett väl dokumenterat och uppdaterat API att bygga lösningar utefter.
  • Ongoing investerar kontinuerligt i att bygga och underhålla integrationer till marknadsledande plattformar.
  • Alla teknikpartners listas på vår integrationssida.


Centra är technology partners

"Att ha en pålitlig och automatiserad integration med ett lagerhanteringssystem är en viktig faktor för varje framgångsrik e-handelsverksamhet. Att kunna driva en global e-handelsverksamhet med minimal mängd personal är också ett av nyckellöftena med att använda Centra. Med Ongoing WMS vid vår sida har vi infriat detta löfte till ett stort antal mode- och livsstilsmärken genom åren. Vi ser verkligen fram emot att fortsätta den framgångsrika resan tillsammans."

–  Rikard Candell, VP Client & Partner Success på Centra


Centras erbjudande

Centra är Technology Partners till Ongoing. De är den främsta handelsplattformen anpassad för modevarumärken med över 300 ikoniska namn såsom Paul Smith och Nudie Jeans som aktiva på plattformen. Centras uppdrag är att snabbt skala upp din verksamhet globalt över alla kanaler genom att sömlöst kombinera direktförsäljning till konsument med grossistförsäljning. Njut av full designfrihet för din flaggskeppsbutik och direkt marknadsaccess med våra lokaliseringsfunktioner. Centra effektiviserar även B2B-försäljning med ett intuitivt grossistshowroom och integrerar online- och offlineverksamhet för avancerad orderhantering och omnikanalsinitiativ.

Ingrid är Technology partners till Ongoing.

Ingrid

"Möjligheten att ge återförsäljare och e-handelsvarumärken en fantastisk leveransupplevelse för sina kunder handlar om kompetens, att använda rätt partners och att utnyttja de bästa lösningarna. Att arbeta med Ongoing, deras WMS och deras team har alltid varit enkelt eftersom de lever upp till alla dessa krav, men levererar också integrationer och onboarding som är oöverträffade i branschen."

– André Sikborn Erixon, VP of Growth på Ingrid


Ingrids erbjudande

Ingrids lösningar för Ongoing WMS-användare erbjuder en fullt integrerad plattform med out-of-the-box-kompatibilitet för Ingrids Checkout-, Tracking- och Transport Managementtjänster vilka effektiviserar logistikprocessen från lagd order till leverans utan behov av ytterligare utveckling. Ingrids plattform inkluderar gratis transportörsintegrationer över alla produkter, vilket underlättar kostnadseffektiv internationell expansion för tillväxtorienterade varumärken. Med snabb onboarding och ett gemensamt engagemang för anpassningsförmåga och högkvalitativ service skapar Ingrid och Ongoing ett starkt partnerskap för effektiva, skalbara logistiklösningar som är anpassade för återförsäljares globala tillväxtbehov.

Mats Persson, vd på Golden EDI

Golden EDI

"Ongoing och Golden EDI har flera gemensamma kunder inom e-handel, företag med egen lagerverksamhet, samt 3PL-aktörer. Dessa använder Golden EDI:s tjänster för mjukvaruintegration och Ongoings lagerhanteringssystem, Ongoing WMS, för sina lager. Nu har vi förenklat kopplingen mellan Microsoft Business Central och Ongoing WMS ytterligare genom att lansera ett komplett erbjudande – Ongoing WMS Connector – på Microsoft App Source. Integrationen ser till att i sin helhet koppla nödvändiga funktioner mellan Microsoft Business Central och Ongoing WMS."

– Mats Persson, VD på Golden EDI


Golden EDI:s erbjudande

Golden EDI är Technology Partners och Developer Partners till Ongoing. Kort och gott innebär deras erbjudandet att ett företag som har lagerverksamhet, och där Microsoft Business Central används som affärssystem, enkelt kan börja digitalisera och effektivisera sina lagerprocesser via Ongoing WMS Connector och Ongoing WMS. Med relativt begränsade insatser kan integrationen vara igång på mindre än halva tiden jämfört med traditionell integration.

Genom Golden EDIs Software-as-a-Service-erbjudande för Ongoing WMS Connector, och till en fast månadskostnad, kan företag vara säkra på att deras integrationsanslutning följer Microsofts utveckling av Business Central.

Golden EDI kan också samtidigt användas för andra typer av integrationer om behovet finns.

Mikaela Berglund, Head of Partnershops & Marketing på Sello

Sello

"Vi värderar vårt partnerskap med Ongoing väldigt högt tack vare ett fantastiskt samarbete med bra kommunikation och en sömlös integration. Vi på Sello strävar ständigt efter att hjälpa företag expandera till nya marknader och nå ut till bredare kundgrupper via olika marknadsplatser, samtidigt som vi effektiviserar alla processer så att de kräver minimal manuell inblandning."

– Mikaela Berglund, Head of Partnership & Marketing på Sello


Sellos erbjudande

Sello är Technology Partners till Ongoing. Deras koppling till Ongoing kan skräddarsys utefter dina specifika behov. Den typiska konfigurationen innebär en automatisk synkronisering av lagersaldo och produktuppdateringar. Beställningar från marknadsplatser registreras direkt i Ongoing och spårningsnummer skickas automatiskt till respektive marknadsplats vid leverans. Sello kan också kombinera Ongoing-kopplingen med andra kopplingar till exempelvis affärssystem. Alla våra kopplingar är flexibla, och din Onboarding Manager hjälper till med installationen kostnadsfritt. Sello är inte bara en tjänsteleverantör; de är din strategiska och framförallt tekniska partner för att lyckas på marknadsplatser.

Lars Nilsson på Prime Penguin

Prime Penguin

"Ongoing WMS är den perfekta teknikpartnern. Inte bara är deras API i toppklass och deras dokumentation kompetent, utan deras support är också i första klass. För oss är det A och O, eftersom det innebär snabbare handläggning och kort tid till marknaden för våra kunder när de behöver anpassa sin integration."

– Lars J. Nilsson, CTO på Prime Penguin


Prime Penguins erbjudande

Prime Penguin är Technology Partners och Developer Partners till Ongoing. Genom att ansluta till Ongoing WMS med Prime Penguin möjliggör du för snabb global expansion. Genom Prime Penguin kan du dirigera ordrar mellan oberoende logistikpartners över 4 kontinenter och 50+ lager. Prime Penguin kompletterar Ongoing WMS:s stora integrationsbibliotek, kan utföra anpassade integrationer vid behov, och tillhandahåller en plattform med en kompletterande vy över ditt orderflöde och lager när du arbetar med flera logistikleverantörer.

Developer partners logos

Developer Partners

Våra developer partners hjälper Ongoings kunder med mjukvaruutveckling. Detta kan vara integrationer mellan system eller anpassade lösningar ovanpå Ongoings API. Våra partners är konsultföretag med hög expertis inom mjukvaruutveckling, affärssystem, e-handel och/eller logistik.

  • Stöd från Ongoings utvecklare när du bygger lösningar för kunder
  • Kunniga inom Ongoing WMS och Ongoings API:er
  • Hög expertis inom mjukvaruutveckling

William Löf på Devies

Devies

"Med flerårig expertkunskap kring Ongoing WMS har vi genom åren hjälpt flertalet kunder att realisera sin flöden och affärer via effektiva integrationer mellan Ongoing WMS och andra affärssystem. Vi bygger standardlösningar såväl om skräddarsydda integrationer baserat på era behov. Ongoing WMS är ett lagersystem som ligger i framkant - vi hjälper dig att matcha verksamheten med denna nivå."

– William Löf, Tech Lead på Devies

Devies erbjudande
Devies är Developer Partners och Logistics & Project Management Partners till Ongoing. Devies bygger integrationer molnbaserade såväl som on-premise med erfarenhet från flera olika affärssystem och automationssystem. De hjälper dig även att integrera legacy affärssystem med unika behov. De integrerar också alla varianter av affärssystem såsom ERP, CRM, etc och även fysiska automationsystem såsom självkörande truckar, automatlager och packmaskiner.

Devies leder er genom logistikprojektet via mångårig erfarenhet av Ongoing WMS och förelår effektiva lösningar. Tillsammans med Ongoing rekommenderar de arbetsflöden som uppfyller era krav på effektivitet och säkerhet mot partners och kunder. Detta blir vid behov även en naturlig del av integrationsprojekt.


Malmö LBC om samarbetet med Devies & Ongoing

"Då vi tilldelades ett nytt uppdrag för ett stort multinationellt bolag var en av förutsättningarna att vi skulle göra en koppling mellan SAP och Ongoing. Redan vid vår första kontakt med Devies fick vi ett väldigt gott intryck av dem och deras arbete. Det visade sig efter hand att det första intrycket stämde. Hela integrationsarbetet har gått smärtfritt och alla kopplingar mellan systemen var på plats och i drift på utsatta tider.

Under hela projektet har vi haft bra support från Devies och Ongoing vilket resulterade i att vi startade uppdraget med ett WMS som helt motsvarade våra högt ställda förväntningar från första dagen. Vi har nu varit i drift under några månader och fortfarande inte behövt göra några justeringar eller korrigeringar i systemet."

– Per Andersson på Malmö LBC, kunder till Devies & Ongoing

Fredrik Jansson på Systemstöd

Systemstöd

"Vi har kommit i kontakt med Ongoing i flera av våra affärssystemprojekt, både som internt WMS eller som WMS använt av 3PL. I samtliga fall har vi varit mycket nöjda med integrationsarbetet och de uppnådda resultaten."

– Fredrik Jansson, VD på Systemstöd

Systemstöds erbjudande
Systemstöd är Developer Partners och Logistics & Project Management Partners till Ongoing. Systemstöd har en lång erfarenhet av affärssystemen Jeeves ERP, Sage X3, Visma.net och Standard ERP by HansaWorld samt har gjort flertalet integrationer från dessa system till Ongoing WMS. Systemstöd erbjuder även konsulttjänster inom systemen, kringliggande tjänster samt inom logistik och projektledning.

IT-Stöd är partners till Ongoing

IT-Stöd

"Vårt samarbete med Ongoing WMS ger oss möjligheten att erbjuda våra kunder ett stabilt och modernt logistiksystem som genom väl utvecklade integrationsmöjligheter binder samman kundens affärssystem med deras lagerverksamhet. Tack vare den tekniska och kunniga personalen hos Ongoing WMS har vi även kunnat erbjuda våra kunder skräddarsydda lösningar som är anpassade utifrån kundens verksamhet."

– Marcus Lööf, Application Specialist på IT-Stöd


IT-Stöds erbjudande

IT-Stöd är Technology Partners och Developer Partners till Ongoing. Deras erbjudande möjliggör för företag med lagerverksamhet och som använder Visma administration eller Winbas som affärssystem att enkelt påbörja digitaliseringen och optimeringen av sina lagerprocesser genom Ongoing WMS Connector och Ongoing WMS. IT-Stöds affärskonsulter har lång erfarenhet av affärssystem, infrastruktur och integrationer. De hjälper till att utforma en komplett infrastruktur och en stabil grund för kunder att effektivisera och lyckas i sin verksamhet och drift. IT-Stöd erbjuder kontinuerligt stöd för att hjälpa och ytterligare utveckla sina kunders verksamheter för att skräddarsy och optimera baserat på kundens specifika behov.

Logistics management partners

Logistics & Project Management Partners

Större kunder till Ongoing WMS kan behöva hjälp med projektledning och intern utrullning av Ongoing WMS. Med hög expertis inom logistik och IT-ledning kan Ongoings logistik- och projektledningspartners ta projektledningsrollen för kunden genom hela implementeringsprocessen.

  • Arbetar nära ansvarig mjukvaruingenjör på Ongoing
  • Expertis inom logistik och försörjningskedja
  • Expertis inom stora projekt som implementerar olika IT-system

Jonas Brick på Proflow

Proflow

"Kombinationen av Ongoing's WMS:s och Proflows expertis och erfarenhet av att implementera lagersystem ger kunderna de bästa möjliga förutsättningarna för framgångsrika utrullningar. Proflow har arbetat nära Ongoing i ett antal år och tillsammans har vi ett gott rykte om projektledning för kunder, genom hela komplexa implementeringsprocesser."

– Jonas Brick, Senior Customer Advisor at Proflow


Proflows erbjudande
Proflow är Logistics & Project Management Partners till Ongoing och oberoende logistikkonsulter. De specialiserar sig på att utveckla smarta lagerlösningar, supply chain management och strategiska logistikflöden för företag med höga krav på effektivitet och långsiktig processfunktionalitet. Med stor erfarenhet av komplex projektledning levererar Proflow logistiklösningar efter behov.

Jonas Andersson på ZeeU

ZeeU

"Ongoing WMS och ZeeU tar hand om alla dina ERP-behov - från lagerhantering till processoptimering, för att ge dig den mest effektiva lösningen. En oslagbar kombination för att maximera dina resultat och skapa en perfekt match för din verksamhet."

– Jonas Andersson, VD på ZeeU


ZeeU:s erbjudande
ZeeU är Developer Partners och Logistics & Project Management Partners till Ongoing. ZeeU utvecklar API och integrationer till andra system som tillför mervärde och kan utveckla kundernas verksamhet kopplat till affärssystemen Jeeves ERP och Microsoft Business Central. ZeeUs verksamhetskonsulter har en lång erfarenhet inom ERP och affärsprocesser. De hjälper sina kunder att utveckla sitt affärssystem och sin verksamhet. De finns med genom hela projektet som projektledare, bollplank och konsult inom supply chain. Efter projektet fortsätter de även att stötta och vidareutveckla kunderna.  

Insitepart är Logistics & Management partners

Insitepart

”Insitepart och Ongoing arbetar tillsammans för att utveckla kundens affär. I sammansvetsade team tillsammans med kunden skapar vi mätbara effekter i den affärskritiska lager- och terminalverksamheten. Som Ongoings logistik- och projektledningspartner kan vi ha en stöttande specialistroll i ditt projektteam eller ansvar för projektledning genom hela implementeringsprocessen."

– Maria Johansson, VD på Insitepart Solutions


Insiteparts erbjudande
Insitepart är Logistics & Project Management Partners till Ongoing. Insitepart arbetar som stöttande specialist i ditt projektteam eller med totalansvar för projektgenomförandet. Som kompetensresurs är vi driftnära i vår inriktning och lägger stor vikt vid lösningens praktiska genomförbarhet. I vårt team av resurser ingår specialistkompetenser med lång erfarenhet inom lagerprocesser och IT. Bland våra referensuppdrag finns allt från den mindre manuella verksamheten till den större högautomatiserade.

evolvit är partners till Ongoing

evolvit

"Ongoing WMS och evolvit arbetar tillsammans för att kunna bemöta kundernas behov. En stor fördel med Ongoing är flexibiliteten i systemet, dess möjlighet till integration med andra system och den välarbetade dokumentationen. En ytterligare viktig framgångsfaktor är att varje kund blir tilldelad en konsult från Ongoing som kan kundens verksamhet. Det blir på så vis enkelt att samarbeta och se till att implementationsprojekten blir framgångsrika. Dessutom är alltid kundnöjdhet i fokus hos Ongoing, vilket går hand i hand med evolvits värderingar."

–  Louise Larsson, Verksamhetskonsult på evolvit


evolvits erbjudande

evolvit är Logistics & Project Management Partners till Ongoing. De är en helhetsleverantör inom IT med lång erfarenhet av olika affärssystem, inklusive Visma.net, Visma Spcs, Fortnox och Pyramid. De har specialiserat sig på att implementera och anpassa dessa affärssystem för att passa lager- och logistikverksamheter. Med sin expertis inom affärssystem och lager kan de hjälpa till med att optimera och effektivisera era processer (ofta tillsammans med Ongoing WMS) och komma fram till rätt lösning för er verksamhet. På evolvit har de även en egen utvecklingsavdelning, som bygger integrationer såväl on-premise som molnbaserat. Med sin breda kompetens inom IT och specialisering inom lager och logistik kan evolvit bli din pålitliga partner för att möta era behov idag och i framtiden.
Ramstrand Logistics är Logistics & Project Management Partners till Ongoing.

Ramstrand Logistics

"Jag lärde känna Ongoing som system ”first hand” under min tid på Brizo då vi använde systemet där. Sen dess har jag varit med om att implementera det hos två andra e-handlare. Det jag främst imponeras av med Ongoing är flexibiliteten i systemet och företaget. I princip allt man frågar om finns redan i systemet och kan fixas med konfigurationsändringar. Och om det inte finns så har man en kundansvarig som också är utvecklare som förstår problemet och väldigt snabbt kan fixa en lösning.”

– Marcus Ramstrand, grundare på Ramstrand Logistics


Ramstrand Logistics erbjudande

Ongoing är ett mycket kompetent system som kan göra det mesta. Därför är det viktigt att bestämma hur man vill ha sina processer och hur man vill använda systemet. Här kan Ramstrand Logistics hjälpa till som logistikkunnig med att sätta de bästa processerna för ert företag samt ha kunskapen om vad som på ett smidigt sätt är möjligt att göra med Ongoing.

IT Hardware Partner logos

IT Hardware Partners

Våra IT Hardware Partners kommer att hjälpa våra kunder att skaffa IT-relaterad hårdvara som behövs för att utföra ett effektivt lagerarbete. Detta kan inkludera skanningsutrustning, etikettskrivare, skrivare, routrar, mm.

  • Expertis inom elektronik och IT
  • Erfarenhet av att få IT-system och hårdvara att fungera tillsammans.

Referral partners

Referral Partners

Ongoing WMS har ett antal referral partners som vid tillfällen refererar kunder till Ongoing.

  • Referral partners tjänar inkomst på sina remisser
  • Ongoing ansvarar för försäljningsprocessen
  • En referral partner kan inte vara en befintlig kund till Ongoing

Christian Romero-Hamrin, VD på Applog

Applog

"Genom vårt samarbete med Ongoing erbjuder vi hårdvaran som kunden behöver för att få deras WMS lösning att fungera. Ongoing och Applog har samma målsättningar, att du som kund får den förväntade upplevelsen där vi tillsammans kan lösa uppgiften på ett smidigt och enkelt sätt."

– Christian Romero-Hamrin, VD på Applog


Applogs erbjudande
Applog är IT Hardware Partners till Ongoing. Applog är en oberoende återförsäljare av AutoID lösningar sedan 20 år med högsta partnerstatus hos b.la.  Zebra, Honeywell, Datalogic, CAB, Epson m.fl. De erbjuder hårdvara, service och support samt förbrukningsvaror till din verksamhet.



Vill du också bli vår partner?

Kontakta oss för att boka in ett möte!