Användargränssnitt för Ongoing WMS på bärbar dator och mobil enhet.

Fördelar med Ongoing WMS

Webbaserat system

Ongoing WMS är webbaserat vilket innebär att allt som behövs för att nå Ongoing WMS är en enhet med webbläsare och internetuppkoppling. Ingen stor investering eller krånglig installation krävs för att sätta i gång.

Snabbt och enkelt att köra i gång systemet 

Varför göra långa och kostsamma upphandlingar, för att sedan göra långdragna och kostnadskrävande driftsättningar? Vi gör det enkelt för nya kunder. Vi tar betalt en månadsavgift per användare. Då ingår nyttjanderätt, nya versioner och drift.

Marknadens största utbud av integrationer

Ongoing WMS har många integrationer till e-handelssystem (webbshoppar), affärssystem (ERP), automationssystem och transportsystem (TA eller TMS). Systemet har ett modernt API (REST eller SOAP) samt ett automations-API som gör det möjligt för andra parter att enkelt integrera. Läs mer om integrationer här.

Lätt att driftsätta och använda systemet

För att systemet skall användas effektivt måste personalen och andra användare tycka att det är lätt att lära sig och enkelt att använda, oavsett om de skannar, använder truckdatorer, vanlig PC eller Smartphones. Vårt system går snabbt att lära sig för såväl nya lagerarbetare som administrativ personal. Att det är intuitivt och webbaserat är en stor fördel.

Modernt och flexibelt system

Användare kan enkelt köra systemet oavsett var de fysiskt befinner sig. Detta innebär stora fördelar för de som har en geografiskt utspridd verksamhet eller arbetar flexibelt från ett eller flera kontor – eller hemifrån. Installation och driftsättning går snabbt och kostnadseffektivt. Systemet kan enkelt göras tillgängligt för såväl kunder som för ”kunders kunder”. 

Standardsystem ger långsiktighet och kostnadseffektivitet

Våra kunders verksamheter skiljer sig naturligtvis åt. Att vi erbjuder en flexibel standardprodukt gör att vi vid driftsättning hjälper våra kunder att sätta upp systemet (konfigurera det) efter just deras behov och verksamhet. Våra kunder har tryggheten att produkten hela tiden utvecklas. Standardsystemet ger också en långsiktig kompetens hos oss som leverantör, vilket ger våra kunder en bra support och – naturligtvis en mycket stor kunskap om såväl vårt system som branschen.


Ongoing WMS mobila vy använt på en mobil för att plocka ett flerplock av order i en plockvagn.

Webbaserat WMS

Kravet på att information skall vara lättillgängligt har de senaste åren inneburit ett genombrott för webbaserade system, inte minst för e-handlare och företag verksamma inom tredjepartslogistik där kunderna kräver öppenhet och transparens. Fler och fler företag går över till att hantera sin logistik via moderna, webbaserade system.

Ongoing WMS levereras som en molntjänst och nås via webbläsaren enligt modellen Software as a Service (SaaS).

WMS via "Molnet" - Software as a Service

Ongoing Warehouse affärsmodell har sedan starten 2008 byggt på konceptet som kallas Software as a Service (SaaS) eller "Molnet". Det innebär att vi på Ongoing Warehouse sköter drift, uppdateringar och underhåll, och att våra kunder använder Ongoing WMS via webbläsaren på sina enheter, tex en vanlig PC, handdator eller smartphone. 

Pris

Som kund betalar ni en månadsavgift per användare för att nyttja Ongoing WMS och de integrationer vi har gjort till kringliggande system som tex affärssystem, webbshoppar och transportadministrativa system. Även våra API ingår.