Företag: UKMEDI
En kort beskrivning av ert företag: "Vi sÀljer medicinska förnödenheter till en blandning av B2B- och B2C-kunder. VÄr specialitet Àr smÄ, snabba bestÀllningar. VÄr mÄlgrupp inkluderar NHS, privata sjukhus och tandlÀkare. NÀr de fÄr slut pÄ nÄgot vill de ha det snabbt och exakt."
Varför valde ni Ongoing WMS? "Det var flexibiliteten. Möjligheten att göra saker i den ordning vi ville göra dem. Att inte bli tvingad att arbeta pÄ ett visst sÀtt har gett oss effektivitetsvinster."
Hur anvÀnds Ongoing WMS hos er? "Plocka, packa, skicka. Vanligtvis plockar vi ordrar i en plockvagn och har ett separat packomrÄde. Android-enheter anvÀnds under plockningen och Windows-datorer för att packa och skicka. Vi anvÀnder vanligtvis Android-enheter för inkommande varor, men det Àr trevligt att kunna göra det Àven pÄ en stationÀr dator. Att ha möjligheten att köra skanningsgrÀnssnittet pÄ en Windows-dator Àr smidigt."
De största fördelarna/nyttan: "Effektivitetsbesparingarna Àr att vi plockar 42 % snabbare och packar 66 % snabbare. Dessa förbÀttringar kommer frÄn flexibiliteten att kunna Àndra allokeringsalgoritmerna. Tidigare var vi tvungna att alltid plocka enligt först in först ut (FIFO)-principen. För packningen har det handlat om att kunna ta bort de steg vi inte vill göra och inkludera steg som vi vill göra. Det har gjort stor skillnad!
Flexibiliteten med de öppna API:erna har ocksÄ varit mycket anvÀndbart. Vi bygger vidare pÄ detta och planerar att inkludera automationsutrustning."
Samarbetet med Ongoing: "Fantastiskt! Att ha tillgÄng till nÄgon som inte bara vet vad som ska göras, utan som ocksÄ gör det, Àr otroligt. Om jag har kostnaden för en Àndring och kan rÀkna ut hur mycket pengar det kan spara mig, kan jag fatta ett beslut om huruvida vi ska genomföra det eller inte. Jag kÀnner inte till nÄgot annat WMS som ens skulle Àndra nÄgot alls mot en kostnad, man hoppas bara att de ska genomföra Àndringen för alla."
Hur onboardingen fungerade: "Mycket bra. Vi var igÄng inom en mÄnad, förmodligen tre veckor."
Integrationer: "Shopify, EasyPost, Sendcloud och Inventory Planner."
Ăvriga kommentarer: "Allt positivt. De problem vi har med Ongoing Ă€r sĂ„ smĂ„. För varje WMS jag har anvĂ€nt tidigare har det alltid funnits nĂ„got som har varit riktigt irriterande, men med Ongoing har det bara varit smĂ„ förĂ€ndringar. Med Ongoing har det varit en helt annan upplevelse. Jag kĂ€nner inte att jag vill gĂ„ nĂ„gon annanstans."
Kontakt: Robbie Gleeson, Grundare/VD