đŸ‡©đŸ‡° Textile Logistics (3PL): "Vi valde Ongoing WMS pĂ„ grund av dess anvĂ€ndarvĂ€nliga grĂ€nssnitt och flexibilitet."

Textile Logistics anvÀnder Ongoing WMS

Textile Logistics Denmark ApS Àr en specialiserad logistikleverantör med fokus pÄ att leverera skrÀddarsydda lösningar till textil- och modeindustrin. De erbjuder omfattande lagerhantering, orderutförande och distributionstjÀnster, vilket sÀkerstÀller sömlösa och effektiva logistikoperationer. Med stort fokus pÄ flexibilitet, noggrannhet och kundservice hjÀlper de företag att effektivisera sin logistik och tryggt möta marknadens krav.

Företag: Textile Logistics ApS

Verksamhet: 3PL

Varför valde ni Ongoing WMS?: "Vi valde Ongoing WMS pĂ„ grund av dess anvĂ€ndarvĂ€nliga grĂ€nssnitt och flexibilitet. Systemet Ă€r intuitivt och enkelt att navigera i, vilket gör det möjligt för vĂ„rt team att arbeta effektivt frĂ„n dag ett. Dessutom var integrationsmöjligheterna med nĂ€stan vilket system som helst en avgörande faktor i vĂ„rt beslut. Vi har erfarenhet av flera andra WMS-system, men vi har Ă€nnu inte stött pĂ„ ett som Ă€r bĂ„de lika anvĂ€ndarvĂ€nligt och skalbart som Ongoing WMS."

Hur Ongoing WMS anvĂ€nds: "Vi anvĂ€nder Ongoing WMS för att effektivisera vĂ„ra lageroperationer, optimera orderhanteringen och sĂ€kerstĂ€lla en sömlös integration med vĂ„ra kunders system. Systemets flexibilitet och anvĂ€ndarvĂ€nlighet gör att vi kan upprĂ€tthĂ„lla hög effektivitet och noggrannhet i vĂ„ra dagliga operationer, vilket förstĂ€rker vĂ„rt erbjudande att leverera logistiktjĂ€nster i vĂ€rldsklass."

De största fördelarna/nyttan: "En av de största fördelarna med Ongoing WMS Ă€r att det gör det möjligt för oss att arbeta frĂ„n ett centraliserat system istĂ€llet för att hantera logistik via varje kunds individuella uppsĂ€ttning. Detta sĂ€kerstĂ€ller ett mer strömlinjeformat och effektivt arbetsflöde, eftersom vi kan hantera alla operationer pĂ„ ett stĂ€lle samtidigt som vi fortfarande integreras med vĂ„ra kunders system. Det förbĂ€ttrar Ă€ven skalbarheten, flexibiliteten och noggrannheten, vilket gör att vi kan erbjuda logistiktjĂ€nster av hög kvalitet utan komplexiteten det innebĂ€r att vĂ€xla mellan flera system."

Samarbetet med Ongoing: "VĂ„rt samarbete har varit enastĂ„ende. VĂ„r dedikerade ingenjör Jesper Jönsson bidrar med en hög nivĂ„ av teknisk expertis, engagemang och en lösningsorienterad instĂ€llning som har varit avgörande för framgĂ„ngen i vĂ„ra projekt. Hans förmĂ„ga att analysera komplexa utmaningar och omvandla dem till effektiva lösningar gör samarbetet med honom bĂ„de produktivt och inspirerande. Vi uppskattar verkligen hans professionalism och ser fram emot att fortsĂ€tta vĂ„rt framgĂ„ngsrika partnerskap."

Hur onboardingen fungerade: "Sammanfattningsvis var onboarding-upplevelsen mycket positiv och uppfyllde till stor del vĂ„ra förvĂ€ntningar. Processen var vĂ€lstrukturerad, vilket gjorde att vi snabbt kunde fĂ„ en gedigen förstĂ„else för systemet och arbetsflödena. Naturligtvis, som med alla onboarding-processer, fanns det nĂ„gra mindre hinder lĂ€ngs vĂ€gen, sĂ„som att anpassa sig till nya arbetsflöden och finjustera vissa integrationer. Men tack vare teamets stöd och snabba respons löstes eventuella utmaningar snabbt. Sammantaget var det en smidig övergĂ„ng, och vi kĂ€nner oss vĂ€l rustade för framtiden."

Integrationer: "För nĂ€rvarande integrerar vi Ongoing WMS med Shopify, Traede, Microsoft Dynamics 365 Business Central, Dandomain och Webshipper. Dessutom kommer Ongoing WMS att kopplas samman med automationsutrustningen i vĂ„rt kommande robotlager, vilket gör att vi ytterligare kan optimera och automatisera vĂ„ra processer."

Övriga kommentarer: "En av de största fördelarna med Ongoing WMS Ă€r att vĂ„r lagerpersonal nu kan arbeta inom ett enda system istĂ€llet för att navigera mellan flera kundspecifika plattformar. Denna centralisering förbĂ€ttrar effektiviteten avsevĂ€rt, minskar risken för fel och förbĂ€ttrar det övergripande arbetsflödet. Genom att ha alla operationer hanterade inom Ongoing WMS kan vi sĂ€kerstĂ€lla repeterbarhet i vĂ„ra processer, bĂ€ttre datanoggrannhet och ett mer strömlinjeformat arbetsflöde, vilket i slutĂ€ndan gör att vi kan erbjuda vĂ„ra kunder Ă€nnu bĂ€ttre service."

Kontakt: Jakob SkjĂŠrbĂŠk, Partner och Avdelningschef


Publicerad: 2025-03-25