Företag: Apotera AS
Bransch: Apotek
Varför valde ni Ongoing? "Vi ville ha ett WMS‑system som var skalbart, flexibelt och hade en tydlig prismodell. Det är också viktigt för oss att WMS enkelt kan integreras med flera system (inköp, e‑handel m.m.). Vi hade dessutom erfarenhet av Ongoing sedan tidigare, vilket gjorde valet enkelt."
Hur Ongoing WMS används: "Vi använder Ongoing för orderhantering, lagerstyrning, inkommande och utgående logistik samt spårning och returhantering. Vi har även utvecklat egna lösningar för hantering och expediering av receptbelagda varor."
Vilka är de största fördelarna med att använda Ongoing WMS?
"• Automatiserad logistik och bättre flöde i lagerprocesser.
• Vidareutveckling och anpassningar görs snabbt och kostnadseffektivt.
• Skalbart utan behov av betydande investeringar.
• Mycket användarvänlig och intuitiv lösning med kort introduktionstid för nya medarbetare."
Samarbetet med Ongoing: "Det fungerar mycket bra. Vår kontaktperson är tekniskt kompetent, vilket har varit avgörande för att vi snabbt har kunnat göra ändringar och vidareutvecklat lösningar som är anpassade för Apotera."
Onboarding: "Vi hade nära kontakt med Ongoing före, under och efter go‑live‑datumet. Bra dokumentation och uppföljning gjorde att onboardingen gick utan större problem."
Integrationer: "
Magento 2,
Reprice,
Inventory Planner,
Porterbuddy,
nShift."
Kontaktperson: Kristian Malm, COO