Företag: VÀtterleden Logistik AB, Landvetter
Verksamhet: 3PL
Varför Ongoing WMS?: "Vi arbetade i ett Ă€ldre wms-sytem tidigare. Vi insĂ„g att vi behövde ett mer flexibelt system dĂ„ vi har ett stort behov av att kunna integrera fler kunder mot olika typer av affĂ€rssystem, och dĂ€r sĂ„g vi att Ongoing hade dessa möjligheterna. Att Ongoing Ă€ven Ă€r molnbaserat var ytterligare en av faktorerna till att det kĂ€ndes rĂ€tt, dĂ„ Ă„tkomsten till systemet Ă€r vĂ€ldigt bra pĂ„ olika plattformar. Ăven funktionen dĂ€r vĂ„ra kunder kan fĂ„ inlogg för att se status pĂ„ sitt lager och sina order i realtid var nĂ„gonting vi saknat i vĂ„rt förgĂ„ende system."
Hur produkten anvÀnds: "Vi anvÀnder den som WMS-system pÄ vÄrt lager dÀr vi i dagslÀget har kopplat ihop oss med över 25 kunder. Inleveranser, plock & pack, inventering och lagerhÄllning. Vi nyttjar Ongoing till max och lÀr oss hela tiden nya funktioner som hjÀlper oss i vÄrt dagliga arbete. Samma sak för vÄra kunder. De kan nu enkelt logga in via sin dator eller mobil för att följa sina order och se vad som Àr skickat och vad som ankommit till lagret."
Största nyttan: "I och med att systemet Àr molnbaserat sÄ Àr det lÀttÄtkomligt. Men den största nyttan vi ser Àr den snabba supporten som alltid Àr tillgÀnglig och vÀl tillmötesgÄende. Systemet Àr lÀtt att anpassa efter just vÄrt behov och det ser vi som ett stort plus! Behöver vi lÀgga till en funktion eller liknande i systemet sÄ löses det oftast snabbt och bara ett telefonsamtal bort."
Samarbetet med Ongoing: "En fantastisk support frÄn dag ett. Snabb Äterkoppling pÄ frÄgor, aldrig nÄgra problem nÀr vi behöver hjÀlp, oavsett om det Àr en liten instÀllning eller ett större projekt för integration av en ny kund osv. Det finns lösningar pÄ allt och Ongoing supporten fÄr jag lyfta fram som den överlÀgset bÀsta support vi nÄgonsin stött pÄ under vÄra Är pÄ VÀtterleden Logistik."
Kontakt: Roger Johansson, VD & Marcus Taube, Systemadministratör