NTG Logistics AB, del av NTG Nordic Transport Group och marknadsledande transportgrupp med huvudkontor i Danmark, Àr en logistiktjÀnsteleverantör specialiserad pÄ 3PL/ tredjepartslogistik, distribution och spedition.
Företag: NTG Logistics AB, Bjuv
Verksamhet: 3PL, distribution och spedition
Varför Ongoing WMS?: âOngoing erbjöd det vi behövde och vi sĂ„g möjligheter att vĂ€xa i Ongoing WMS, utan att kostnader skulle skena. Följsamheten och möjligheten till avsteg frĂ„n rutiner pĂ„ godsĂ€garnanivĂ„ spelade Ă€ven det en stor roll i valet.â
Hur produkten anvÀnds: "Hos oss anvÀnds Ongoing som den centrala motorn i vÄr verksamhet. Vi har kopplat Ongoing till bÄde vÄrt ERP och vÄrt TA-system för att minska handpÄlÀggningar i den mÄn vi kan. Alla fakturor som Àr knuta till lager och hantering skapas dÀrför i Ongoing. Kopplingen till vÄrt TA-system gör att godsÀgaren lÀtt kan gÄ in och se relevant sÀndningsdata pÄ ordernivÄ om sÄ önskas."
Största fördelarna/nyttan: âEftersom vĂ„ra kunder tillsammans tĂ€cker ett vĂ€ldigt brett omrĂ„de av branscher man opererar i Ă€r det omöjligt att ha en setup som fungerar för alla och det Ă€r hĂ€r som en av Ongoings starka sidor trĂ€der fram, nĂ€mligen hur anpassningsbart allting Ă€r. Vi har stött pĂ„ en hel del krav, önskemĂ„l och idĂ©er genom Ă„ren som vi tidigare har varit tvungna att sĂ€ga nej till, men som vi med Ongoing WMS nu faktiskt har en Ă€rlig chans att erbjuda vĂ„ra kunder, dĂ„ vi kan göra stora förĂ€ndringar i systemet, men som enbart pĂ„verkar en godsĂ€gare. Vidare Ă€r vi vĂ€ldigt nöjda med det enkla grĂ€nssnittet och den korta onboardingtiden för bĂ„de administration, kunder och lagerpersonal. Det Ă€r lĂ€tt att kĂ€nna igen sig och navigera i systemet, vilket i sin tur ökar den totala effektiviteten och sĂ€nker vĂ„ra ledtider."
Samarbetet med Ongoing: "Detta har fungerat över all förvÀntan. Oavsett vad jag har haft för dumma idéer sÄ har jag med deras hjÀlp lyckats ta mig i mÄl, Àven om framförhÄllningen har varit extremt kort mellan varven. Jag uppskattar ffa att man inte hamnar i en supportkö för att sedan kunna fÄ hjÀlp en vecka eller tvÄ senare. HÀr har vi i 9 fall av 10 en lösning eller en handlingsplan pÄ bordet innan dagen Àr slut."
Kontakt: Skipper JĂžrgensen, IT-ansvarig