Ongoing WMS – Europas Ledande WMS

Ongoing picking cart tablet

Ongoing WMS är ett molnbaserat lagerhanteringssystem utformat som en tjänst (SaaS) för att kunna erbjuda snabb och enkel lagerhantering utan stora investeringar.

Vi är Europas ledande lösning med det största utbudet av färdiga integrationer inom logistikens ekosystem. Vårt WMS är tillgängligt från vilken enhet som helst, det är anpassningsbart för att möta ert specifika affärsbehov och vi säkerställer datasäkerhet genom vår hosting av mjukvaran.

Vårt WMS är fyllt med smarta funktioner designade för att digitalisera och effektivisera dina processer på lagret. Exempel på funktioner är scanning vid in- och utleverans, automatiska etikettutskrifter, inventering  och batchplock av ordrar. Ongoing WMS kommer att vara hjärtat i dina lageroperationer och den enda mjukvara dina lagerarbetare behöver logga in i.

Ongoing är flitigt använd av både välkända varumärken inom e-handel samt logistikleverantörer (3PL). Över 6500 företag har sin logistik hanterad genom vår mjulvara. Låt Ongoing förenkla och koppla samman er logistik!


Användargränssnitt för Ongoing WMS på bärbar dator och mobil enhet.

Fördelar med Ongoing WMS

Att börja med Ongoing WMS innebär inga stora investeringar eller komplicerade installationer – bara snabb, säker och effektiv lagerhantering tillgänglig ifrån vilken enhet som helst. Med användarvänliga gränssnitt, stora integrationsmöjligheter samt robusta säkerhetsåtgärder gör Ongoing WMS så att företag av alla storlekar kan effektivisera sitt lager och skala upp sin verksamhet.

Webbaserad mjukvara

Ongoing WMS är webbaserat vilket innebär att allt som behövs för att nå Ongoing WMS är en enhet med webbläsare och internetuppkoppling. Ongoing WMS är en Software-as-a-Service vilket innebär att ingen stor investering eller krånglig installation krävs för att sätta i gång.

Snabbt och enkelt att köra i gång mjukvaran

Varför göra långa och kostsamma upphandlingar, för att sedan göra långdragna och kostnadskrävande driftsättningar? Vi gör det enkelt för nya kunder. Vi tar betalt en månadsavgift per användare. Då ingår nyttjanderätt, nya versioner och drift.

Marknadens största utbud av integrationer

Ongoing WMS har många integrationer till e-handelssystem (webbshoppar), affärssystem (ERP), automationssystem och transportsystem (TA eller TMS). Mjukvaran har ett modernt API (REST eller SOAP) samt ett automations-API som gör det möjligt för andra parter att enkelt integrera. Läs mer om integrationer här.

Lätt att driftsätta och använda mjukvaran

För att mjukvaran skall användas effektivt måste personalen och andra användare tycka att det är lätt att lära sig och enkelt att använda, oavsett om de skannar, använder truckdatorer, vanlig PC eller Smartphones. Vår mjukvara går snabbt att lära sig för såväl nya lagerarbetare som administrativ personal. Att det är intuitivt och webbaserat är en stor fördel.

Modernt och flexibelt

Användare kan enkelt köra mjukvaran oavsett var de fysiskt befinner sig. Detta innebär stora fördelar för de som har en geografiskt utspridd verksamhet eller arbetar flexibelt från ett eller flera kontor – eller hemifrån. Installation och driftsättning går snabbt och kostnadseffektivt. Mjukvaran kan enkelt göras tillgängligt för såväl kunder som för ”kunders kunder”. 

Standardiserad mjukvara ger långsiktighet och kostnadseffektivitet

Våra kunders verksamheter skiljer sig naturligtvis åt. Att vi erbjuder en flexibel standardprodukt gör att vi vid driftsättning hjälper våra kunder att sätta upp mjukvaran (konfigurera det) efter just deras behov och verksamhet. Våra kunder har tryggheten att produkten hela tiden utvecklas. Den standardiserade mjukvaran ger också en långsiktig kompetens hos oss som leverantör, vilket ger våra kunder en bra support och – naturligtvis en mycket stor kunskap om såväl vår mjukvara som branschen.

Garantera säkerheten för din data

Ongoing WMS hanterar hostingen för mjukvaran på egna servrar och är ansvarig för säkerheten och prestandan. Detta innebär att du själv inte behöver särskild expertis för att hantera säkerhetsfrågor, Ongoing tillgodoser säkerheten av din data.  


Inventering & godshantering

Inventering och godshantering

Ongoing WMS är byggt för att kunna ha fullständig spårbarhet på ditt lager. Alla transaktioner är spårbara på lagernivå med stöd för utgångsdatum, batch- och serienummer. Det finns också flertalet strukturerade processer för att hantera ditt lager, såsom inventeringsuppdrag och lagerflytt.

Mobil lagerapp med skanning av streckkoder

Mobil lagerapplikation med skanning

Ongoing WMS inkluderar en kraftfull mobil lagerapplikation kallad Ongoing WMS Skanning.

Skanningsapplikationen är helt web-baserad vilket ger dig följande fördelar:

  • Den kan användas på både Android- och Apple-enheter.
  • Inget behov av att installera eller uppdatera en app. Den är alltid uppdaterad.
  • Nåbar överallt.

Rapporter & Dokument

Generera och skriv ut rapporter, dokument och etiketter

Många dokument behövs fortfarande på lagret även om vi strävar efter att minimera utskrifter. Ongoing WMS har omfattande stöd för att generera och skriva ut rapporter, dokument och etiketter vid rätt skrivare och vid rätt tidpunkt.